Her har vi samlet de oftest stillede spørgsmål i kundeservice. Får du ikke svar på dit spørgsmål, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.
FLYTNING
Du skal give os besked senest 3 dage, før du flytter.
Dette gælder både, hvis du flytter ind på en adresse, og hvis du skal flytte fra en adresse.
Ja – du kan få el fra Vestforsyning i hele Danmark. Udfyld vores flytteformular eller kontakt os, så hjælper vi dig på vej.
REGNING, PRISER OG FORBRUG
Afregningsperioden følger kalenderåret.
El bliver opkrævet for sig selv, og de andre forsyninger bliver opkrævet samlet.
Privatkunder betaler a conto rater i februar, maj, august og november.
Du skal betale tilslutningsgebyr for at blive koblet på forsyningsnettet for vand, varme og spildevand. Se priserne her:
Vi tager udgangspunkt i det forbrug, du havde sidste år.
Er du ny kunde, skønner vi dit forbrug.
Ændring i forhold i familien eller i dit hus kan betyde, at dit forbrug ændrer sig. F.eks. hvis du har børn, som flytter hjemmefra, eller du bygger om. I sådanne tilfælde kan dit acontoforbrug selvfølgelig altid ændres.
SELVBETJENING OG APP
Følg dit forbrug, for de fleste kunder helt ned på timeniveau, samt historisk forbrug.
Få en økonomisk estimering af forbruget for indeværende år, se regninger, følge returtemperaturen på varme og bestille rapporter/adviseringer m.m.
Vores app er gratis og fås til både iPhone/iPad og Android.
EL-LEVERANDØR
Ankenævnet på energiområdet har udarbejdet en vejledning til, hvordan du skal forholde dig.
Hvis du ønsker Vestforsyning som din elleverandør, så er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 96 12 74 60 eller via vores hjemmeside, så hjælper vi dig nemt og hurtigt med at få klaret det.
Ankenævnet på energiområdet har udarbejdet en vejledning til, hvordan du skal forholde dig.
Se: www.energianke.dk
Hvis din aftale med den nye elleverandør ikke kan fortrydes, så kan Vestforsyning ikke forhindre skiftet sker, selvom du har oplyst os om, at du ikke vil skifte til en anden elleverandør.
Hvis du ønsker at blive kunde hos os igen, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 96 12 74 60 eller via vores hjemmeside, så hjælper vi dig nemt og hurtigt med at få klaret det.
Hvis du er i tvivl om, hvem din elleverandør er, så kan du kontakte Energinet på telefon 7022 2810 og få oplyst, hvem din el-leverandør er.
KONTAKT OG ÅBNINGSTID
Du kan komme i kontakt med os på forskellige måder: online kontaktformular, mail, telefon og personlig henvendelse.
Vi tilbyder rundvisning til grupper på vores vandværker og på vores renseanlæg.
VAND
Har du f.eks. lige købt en ny opvaskemaskine eller vaskemaskine, har du brug for at vide vandets hårdhedsgrad.
Du kan selv gå ind og se, hvor din stophane er placeret.
MÅLER
Du kan se kundenummer og målernummer på din seneste regning.
Du kan også kontakte kundeservice, som kan hjælpe dig.
En fjernaflæst måler er en almindelig måler med en indbygget radiosender, der sender data til Vestforsyning.
Der bliver automatisk sendt aflæsning fra måleren en gang i timen, døgnet rundt. Dermed kan du følge dit forbrug meget tæt via app eller selvbetjening.
AFBRYDELSER
Under driftsstatus her på hjemmesiden orienterer vi om både planlagte afbrydelser og afbrydelser i forbindelse med brud.
Du kan også tilmelde dig vores SMS driftsservice. Så får du en SMS, hvis der er afbrydelser i dit område.
>> Du kan melde fejl på gadelys her
Du er selvfølgelig altid velkommen til at ringe på telefon 96 12 73 00.
Har du spørgsmål til din årsopgørelse, app, faktura/regning, levering, priser, flytning, aflæsning eller lignende, skal du ringe til kundeservice. Telefonerne er åbne:
Har du spørgsmål specifikt til el, vand, varme, belysning, kloak, vind, gravearbejde eller lignende, skal du ringe til vores hovednummer. Telefonerne er åbne: