Spørgsmål og svar

Her har vi samlet de oftest stillede spørgsmål i kundeservice. Får du ikke svar på dit spørgsmål er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.

FLYTNING

Når du flytter, skal du sørge for at aflæse dine målere, så vi kan lave en opgørelse over forbruget, inden den nye ejer eller lejer flytter ind.

De fleste har i dag fjernaflæste målere, men det kan stadig være en god idé at aflæse dine målere.

Vi laver en opgørelse over forbruget, inden den nye ejer eller lejer flytter ind.

>> Læs meget mere her

Ja – du kan få el fra Vestforsyning i hele Danmark. Kontakt os, så hjælper vi dig på vej.

>> Kontakt kundeservice

REGNING, PRISER OG FORBRUG

Afregningsperioden følger kalenderåret.

El bliver opkrævet for sig selv, og de andre forsyninger bliver opkrævet samlet.

Privatkunder betaler a conto rater i februar, maj, august og november.

Du skal betale tilslutningsgebyr for at blive koblet på forsyningsnettet for vand, varme og spildevand. Se priserne her:

Vi tager udgangspunkt i det forbrug, du havde sidste år.

Er du ny kunde, skønner vi dit forbrug efter et standardforbrug, eller ud fra den forrige ejer/lejers forbrug.

Ændring i forhold i familien eller i dit hus kan betyde, at dit forbrug ændrer sig. F.eks. hvis du har børn som flytter hjemmefra, eller du bygger om. I sådanne tilfælde kan dit aconto forbrug selvfølgelig altid ændres.

>> Kontakt kundeservice, så hjælper de dig på vej

SELVBETJENING OG APP

Følg dit forbrug, for de fleste kunder helt ned på time niveau, samt historisk forbrug.

Få en økonomisk estimering af forbruget for indeværende år, se regninger, følge returtemperaturen på varme og bestille rapporter/adviseringer m.m.

ELLEVERANDØR

Ankenævnet på energiområdet har udarbejdet en vejledning til hvordan du skal forholde dig.

Se: www.energianke.dk/menu/spoergsmaal-og-svar/el/

Hvis du ønsker Vestforsyning som din elleverandør, så er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 96 12 74 60 eller via vores hjemmeside, så hjælper vi dig nemt og hurtigt med at få klaret det.

Ankenævnet på energiområdet har udarbejdet en vejledning til hvordan du skal forholde dig.

Se: www.energianke.dk/menu/spoergsmaal-og-svar/el/

Hvis din aftale med den nye elleverandør ikke kan fortrydes, så kan Vestforsyning ikke forhindre skiftet sker, selvom du har oplyst os om at du ikke vil skifte til en anden elleverandør.

Hvis du ønsker at blive kunde hos os igen, så er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 96 12 74 60 eller via vores hjemmeside, så hjælper vi dig nemt og hurtigt med at få klaret det.

Hvis du er i tvivl om hvem din elleverandør er, så kan du kontakte Energinet på telefon 70 22 28 10, og få oplyst hvem din elleverandør er.

KONTAKT OG ÅBNINGSTID

Du kan komme i kontakt med os på forskellige måder: online kontaktformular, mail, telefon og personlig henvendelse.

Se her, hvornår du kan komme i kontakt med os og hvordan

Vi tilbyder rundvisning til grupper på vores vandværker og på vores renseanlæg.

>> Du kan se mere og bestille rundvisning her

VAND

Har du f.eks. lige købt en ny opvaskemaskine eller vaskemaskine, har du brug for at vide vandets hårdhedsgrad.

Se vandets hårdhedsgrad her

MÅLER

Du kan se kundenummer og målernummer på din seneste regning.

Du kan også kontakte kundeservice, som kan hjælpe dig.

>> Her kan du finde kontaktoplysninger på kundeservice

En fjernaflæst måler er en almindelig måler med en indbygget radiosender, der sender data til Vestforsyning.

Der bliver automatisk sendt aflæsning fra måleren en gang i timen, døgnet rundt. Dermed kan du følge dit forbrug meget tæt via app eller selvbetjening.

>> Følg dit forbrug på selvbetjening

>> Download app

AFBRYDELSER

Under driftsstatus her på hjemmesiden orienterer vi om både planlagte afbrydelser og afbrydelser i forbindelse med brud.

Du kan også tilmelde dig vores SMS driftsservice. Så får du en SMS, hvis der er afbrydelser i dit område.

Tilmeld dig SMS driftsservice her

>> Du kan melde fejl på gadelys her

Du er selvfølgelig altid velkommen til at ringe på telefon 96 12 73 00.

RING TIL KUNDESERVICE

Ikon med telefonrør

96 12 74 60

Har du spørgsmål til din årsopgørelse, app, faktura/regning, levering, priser, flytning, aflæsning eller lignende, skal du ringe til kundeservice. Telefonerne er åbne:

  • Mandag til torsdag kl. 07.30 – 15.45
  • Fredag kl. 07.30 – 12.00

Bemærk åbningstider for personlig henvendelse - se nederst på siden.

RING TIL HOVEDNUMMERET

Ikon med telefonrør

96 12 73 00

Har du spørgsmål specifikt til el, vand, varme, belysning, kloak, vind, energirådgivning, gravearbejde eller lignende, skal du ringe til vores hovednummer. Telefonerne er åbne:

  • Mandag til torsdag kl. 07.30 - 15.45
  • Fredag kl. 07.30 - 12.00

Bemærk åbningstider for personlig henvendelse - se nederst på siden.

  Scroll ned for mere