Konkurrencer og førstehjælp til iPad'en

04. oktober 2018, kl. 08:30

Vestforsyning havde nogle gode og travle dage på årets boligmesse i Idrætscenter Vest

Bolig- og livsstilmessen i Idrætscenter Vest er ved at blive en god tradition og et populært udflugtsmål for sidste weekend i september. I år faldt messen sammen med den store folkefest for åbning af Holstebro-motorvejen, så lørdag var en lidt stille dag, mens publikum mødte op i stort tal søndag.

Gæsterne på Vestforsynings stand quizzede om go' energi, talte om valg af lokal el-leverandør og fik gode, gratis råd fra Vestforsynings rådgivere.

En af gæsterne søndag formiddag var Hans Kloster, som havde taget sin hustru – og sin iPad – med.

- Jeg har haft problemer med at logge på Vestforsynings app, så vi skulle lige finde ud af, om de kunne hjælpe os, fortalte han.

En dyr lærestreg

Ægteparret er tæt på de 90 år, men iPad'en bliver brugt næsten lige så flittigt som af de unge.

- Jeg kigger på app'en dagligt for at se til vores forbrug. Det er vel nærmest blevet en hobby, sagde Hans Kloster med et smil – og erkendte, at der også ligger alvor og en kostbar lærestreg bag den store interesse for at følge med i energiforbruget.

- Vi har en aftapningshane til at vande haven med, nede for enden af huset. Den havde vi åbnet for, og så havde vi altså glemt at lukke igen, så der var en ordentlig sø for enden af huset, inden vi opdagede det. Det kostede os 5000 kroner ekstra på vandregningen. Det var bare... træls! Fortalte Hans Kloster.

Også varmeforbruget følger han nøje.

 

- En af vores venner havde været forbi for at kigge på fjernvarmen, og så fik han åbnet for gulvvarmen et sted, hvor det ikke var nødvendigt. Det fik varmeregningen til at stige, så det fik jeg lukket for igen. Vi er jo pensionister, så vi må spare, hvor vi kan, lød det fra Hans Kloster, som fik hjælp til at få genstartet sin Vestforsyning-app på iPad'en.

Log af – og log på igen

Lars Chr. Kongerslev, der er afdelingsleder i Vestforsynings energi- og miljørådgivning, fortæller, at messen gav anledning til mange gode samtaler om alt fra optimering af fjernvarmeanlæg til information om Vestforsynings tilskud til energirenovering af boligen. Og så blev der talt om Vestforsynings app, som har drillet lidt den seneste tid.

- På grund af de nye EU-regler om persondata, som trådte i kraft i foråret, har vi været nødt til at opdatere vores app. Det betyder, at kunderne fremover også skal bruge en mobilkode, for at kunne logge på app'en. Denne mobilkode kan kunderne selv oprettes på vestforsyning.dk under selvbetjening. Og det er nødvendigt at logge ud af app'en, og så logge ind igen, før den kan opdateres. Og det har givet noget bøvl.

Heldigvis er der god hjælp på hjemmesiden, og vi kan også hurtigt hjælpe, især når folk selv har telefon eller iPad med som her på messestanden, fortalte Lars Chr. Kongerslev.

Knap 400 børn og voksne deltog i Vestforsynings energi-quiz. De heldige vindere har fået direkte besked.

Få gratis energirådgivning eller find hjælp til selvbetjening med og uden app på

www.vestforsyning.dk