Pas godt på dine personlige oplysninger

12. august 2021, kl. 12:53

FUP OG FIDUSER

Nogle af vores kunder er blevet ringet op af en som udgiver sig fra at være fra Norlys. Han fortæller bl.a. at de netop har opkøbt Eniig, og at kunden derfor skal have penge tilbage.

For at kunne udbetale pengene skal de bruge kontonummeret.

Hverken Norlys, Eniig eller Vestforsyning har noget med disse opkald at gøre, og du må endelig ikke udlevere dit kundenummer, kontonummer, CPR-nr. eller lignende.

Her er et par gode råd:

 

  1. SIG ALDRIG JA TIL ET TILBUD I TELEFONEN - Du skal altid bede om at få sendt materiale, som du kan læse grundigt, inden du siger ja til noget

 

  1. PAS PÅ DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER - Lad være med at give, eller bekræfte personlige oplysninger. Nogle sælgere har dit CPR-nr. og siger, at de har fået det fra os. Men vi ville ALDRIG videregive dine oplysninger.

 

  1. SÆLGEREN HAR IKKE ADGANG TIL DIN REGNING - Sælgeren siger måske, at han kan se, hvad du betaler for din strøm. Men det er KUN dit nuværende elselskab, der kan se din regning.

 

  1. HUSK DET MED SMÅT - Når en sælger lokker med lave elpriser ”glemmer” de ofte at fortælle om de gebyrer og afgifter, du skal betale til f.eks. dit netselskab. Hvis du læser det med småt, er det sjældent, at du kan spare noget.

 

  1. RING TIL OS, HVIS DU ER I TVIVL – Hvis du er det mindste i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os, inden du siger ja til noget. Vi besvarer gerne dine spørgsmål og hjælper med at gennemgå din regning.