Vi har desværre – igen – fået en henvendelse om, at vores kunder modtager falske opkald.
Der bliver ringet op, og en person i den anden ende af røret siger at de har et samarbejde med Vest Energi, og at kunden skal have penge tilbage.
De skal bare lige bruge dine oplysninger.
Det er ikke Vestforsyning, som ringer på denne måde, så udlever ikke dine oplysninger.
Vestforsyning ville aldrig ringe og opføre sig på denne måde.
Så pas på derude og giv som grundregel aldrig dine personlige oplysninger til en, du ikke ved, hvem er.
Her er et par gode råd
-
SIG ALDRIG JA TIL ET TILBUD I TELEFONEN - du skal altid bede om at få sendt materiale, som du kan læse grundigt, inden du siger ja til noget
- PAS PÅ DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER - lad være med at give, eller bekræfte personlige oplysninger. Nogle sælgere har dit CPR-nr. og siger, at de har fået det fra os. Men vi ville ALDRIG videregive dine oplysninger!
- SÆLGEREN HAR IKKE ADGANG TIL DIN REGNING - sælgeren siger måske, at han kan se, hvad du betaler for din strøm. Men det er KUN dit nuværende elselskab og dig selv, der kan se din regning.
- HUSK DET MED SMÅT - når en sælger lokker med lave elpriser "glemmer" de ofte at fortælle om de gebyrer og afgifter, du skal betale til f.eks. netselskab. Hvis du læser det med småt, er det sjældent, at du kan spare noget.
- RING TIL OS, HVIS DU ER I TVIVL PÅ TELEFON 96 12 74 60 – hvis du er det mindste i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os, inden du siger ja til noget. Vi besvarer gerne dine spørgsmål og hjælper med at gennemgå din regning.